Gezondheidstoerisme

Gezondheidstoerisme in Turkije

Mensen kunnen om verschillende redenen kiezen naar een ander land te reizen voor een behandeling. Dit wordt gezondheidstoerisme genoemd. De persoon die voor een behandeling reist, wordt een gezondheidstoerist genoemd.

Gezondheidstoerisme is niet alleen beperkt tot ziekenhuizen. Het is een term die ook gebruikt wordt voor instellingen die behandelingen en wellness-faciliteiten aanbieden.

Gezondheidstoerisme-Turkije

Gezondheidstoerisme is onderverdeeld in 3 hoofdcategorieën

  1. Medisch toerisme: behandelings- en chirurgiediensten in ziekenhuizen
  2. Thermisch toerisme: revalidatie en rustdiensten met thermische voorzieningen, warmwaterbronnen, enz.
  3. Ouderen en gehandicapten toerisme: lange termijn sociale voorzieningen voor geriatrische behandelingen of revalidatiecentra in natuurgebieden

Belangrijkste redenen om te kiezen voor gezondheidstoerisme

  • Gebrek aan hoogtechnologische medische diensten en medische hulpmiddelen in het land van herkomst
  • Dure gezondheidszorg in het land van gezondheidstoeristen
  • Hogere kwaliteit van gezondheidsdiensten in het gekozen land
  • Niet willen dat een behandeling of operatie bekend wordt
  • Het willen proberen van verschillende behandelmethoden en artsen
  • Het ontbreken van thermische faciliteiten vanwege de geografische en klimatologische omstandigheden van het land van herkomst
  • Uit het normale ritme willen/moeten gaan vanwege verslavingen
  • De wens om behandeling en vakantie te combineren en verschillende culturen te ontmoeten

Gezondheidstoerisme in Turkije

Gezondheidsdiensten in Turkije worden gecontroleerd door het ministerie van Volksgezondheid. Er is een groot aantal volgens internationale normen door JCI geaccrediteerde gezondheidsinstellingen. Privé-, openbare en universitaire ziekenhuizen, vooral in Istanbul en Ankara, zijn uitgerust met de hoogste technologieën.

Ongeveer 500.000 buitenlandse patiënten komen elk jaar naar Turkije voor een behandeling. Een van de redenen voor het goed ontwikkelde gezondheidstoerisme in Turkije is het vermogen om kwalitatieve service te bieden in alle branches.

Als internationale patiënten daarom vragen worden in ziekenhuizen tolkendiensten aangeboden. Het ministerie van Volksgezondheid biedt ook 24/7 tolkdiensten in de Arabische, Engelse, Duitse en Russische taal. Patiënten die naar Turkije komen, kunnen gemakkelijk een tolkdienst krijgen door 112 te bellen in geval van nood en 184 in geval van klachten.

Alle artsen die in Turkije werkzaam zijn, hebben een verplichte beroepsaansprakelijkheids-verzekering. In het geval van een medische fout of wanpraktijken, wordt de patiënt gecompenseerd door een verzekering.

Alle ziekenhuizen in Turkije werken volgens nationale accreditatiecriteria en worden tweemaal per jaar gecontroleerd. Alle transacties en verplichtingen met betrekking tot gezondheidstoerisme vallen onder de verantwoordelijkheid van het Ministerie van Gezondheid zoals vereist door de wet.

Particuliere, universitaire en openbare ziekenhuizen die in de afgelopen 10 jaar in Turkije zijn gebouwd, bieden hoge normen, hoogtechnologische apparatuur, hoge kwaliteit van artsen en hoog comfort voor alle patiënten.

Wat betreft thermisch toerisme, is Turkije de zevende in de wereld en de eerste in Europa met de meeste middelen. Daarom heeft Turkije zeer goed uitgeruste en goed gevestigde thermale hotels.

Als gezondheidsmedewerkers in Turkije willen we onze hoogwaardige zorgdiensten bieden aan mensen over de hele wereld en we willen dat iedereen minstens één keer in zijn leven kennismaakt met onze unieke cultuur, geschiedenis en mooie natuurgebieden.